nya tag

Usch här händer ju inte så mycket... 
Gick igenom förra inlägget o hamnade åter igen i tårar... 

Älskade Anders. Dj var så klok. 
Den 16 november lämnade du oss... förlåt för de gånger jag knte ställt upp ❤

Jag har nu jobbat ungefär exakt ett år på hemtjänsten.. här vill jag stanna föralltid. Jag är liksom hemma, på jobbet. 

Men idag behöver jag liksom bara skriva av mig på riktigt, kom i en het diskussion med en kollega på jobbet igårkväll. En diskussiob som lika väl kunnat sluta med att jag slog till honom, men jag valde att istälket hålla det inom mig. 

En vårdtagare som precis blivit ensam, hans fru ligger inne på sjukhus för dödsvård. Han är så ynklig denna mannen och dement. 
Några kollegor har påstått att han tafsat på dom, andra säger att han aldrig rört ett finger. 

Jag diskuterade med en kollega igår, då jag skulle duscja drnna mannen då jag hade tid över, då Kollegan (vi kan kalla honom för "🐗") utbrister att "W" är så äcklig. Där och då sjänk jag. Jag har alltid sett upp till 🐗. Han har alltid skött jobb o kontakt med människor så bra. Men nu?!. 
Jag tog det som ett påhopp mot mig själv. Jag blev på riktigt arg, så arg som jag inte varit på länge, som jag inte behövt vara på evigheter. 
ARG! 
Vadå äcklig?!. 
🐗 påstår att det är äckligt qtt han håller på att tafsar på folk. 
W är sjuk!!!! Förhelvete sjuk!!!!. 
Kan man inte inse att det är människor man jobbar med så fibbs det hundratalsjobb inne på lager att ta över istället. 

En människa som alltid gjort rätt ska alltså nu behöva inte bara vara ett offer för en sjukdom, han ska dessutom behöva ta emot anmälningar på anmälningar för att han gar en liten parasit i hjärnan som äter upp honom inifrån.

Människor som dömmer andra efter deras sjukdom eller handikapp, de är fan äckliga!  

Lärdom av detta " Du gör det så jävla lätt för mig att hata dig och komma över dih ännu fortare". 



Nu är drt snart jul. 
Klapparna är fixade o lunchen är planerad hos oss. 
Jag jobbar julaftonkväll. Så spännande det ska bli. 😍



Kommentera inlägget här: