den där meningen

jag har hela förmiddagen funderat på de ord han sa igår ..
han den dära otroligt trevliga människan jag var på intervju hos igår ..
jag kommer citera exakt den meningen han sa : " vi ser gärna att vi anställer unga säljare, för de är som vi brukar kalla dom "oförstörda".... "

oförstörda ?!
vad fan menar han med det ?! ..
att unga säljare inte lärt sig vad som kan verka skumt i anställningsavtal?!

att unga säljare kan jobba för vad som helst med vad som helst för vem som helst för att de bara vill tjäna pengar ?! ..

eller menar han att vi inte har så mycket fördomar..
att vi har lättare för att  "lura" företagen på de prylar vi säljer ..

jag vet verkligen intevad han menar ..

men det känns som om det är något skumt med just den meningen ...

annars hade jag väll släppt den redan vid " vi hör av oss i morgon- " frasen ?! ..

men han har nog rätt ..
känner själv att jag skulle kunna sälja nästan vad som heslt, för lite pengar ?! ..
Självklart !

Jag är nog ung, dum och "oförstörd"

kanske inte ens vill ha det dära jobbet längre....

Kommentera inlägget här: