livet idag .

fullt upp är bara förnamnet,
Att vara tvåbarnsmamma är verkligen tufft, speciellt när stora tjejen på snart 3 kommit in i någon jävla trots, ska inte sova, ska inte äta, ska inte ha trosor, ska inte ha blöja, Kan själv och vet bäst.

varenda dag är bara stora diskussioner kring allt som hör vardagen till, konflikter avlöser varandra.

och den lilla, Oscar, han börjar det bli massa fart på.
Han börjar prata, är på god väg att börja krypa. full rulle hela tiden med bägge barnen.

Jag har börjat jobba lite smått.
vikariat på förskolorna i hörby, Har även fått vik, jobb på ett boende här i Luddan, Ett arbete som jag verkligen ÄLSKARQ!!! ..

har oxå börjat plugga lite smått... Svenska 3 just nu men ska pluigga undersköterske utbildningen till hösten, vilketär på 2 terminer,
Lite nervös över ifall jag tagit muig vatten över huvud och trott jag är superwoman, eller om jag fkaitskt kan klara av det ..
Oscar ska ju skolas in i Augusti, så bägge barnen kommer ju att gå heltid på förskolan, Jag ska försöka k9ommma in och jobba så mycket jag kan och sen plugga de stunder det finns tid över...

förra sommaren, dagen efter Oscar föddes ramlade jag i trappen här hemma, bröt min fotled på 3 ställen, fick efter 3 dagar operera in 6 st skruv, en platta och 1 spik.
Något min fot inte alls velat göra eller ens acceptera
bäjer jag foten så knäpper leden tillm ett tecken på att en skruv gängat ur typ.
till sommaren ska vi ta ut allt igen, jag hoppas innerligt att det inte är lika jobbigt som att sätta in dom.. Orkar inte en sommar på stolen i gen ... Denna sommaren vill jag leva!! ..

Jag ska försöka bli bättre på bloggandet, kommer ju sitta en del vid datorn nu när ag börjat plugga igen ...

Är så skönt att få ventilera ut allt som händer ... förghoppningsvis lugnar allt ner sig nu , Men det är ändå konstant något som händer .....

Nej nu är det snart dags att sova ... börjar bli väldigt väldigt trött ..

Puss o kram ..

Kommentera inlägget här: