Long time no see. 21-02-14

Uj uj uj !
Vad tiden går ... Jag trodde att jag helt skulle lägga av med bloggandet, Trodde aldrig att jag skulle ta upp det igen.
Men samtidigt har jag nog genomgått den största kaosen i mitt liv NÅGONSIN! detta halvår har varit KATTASTROF! med stora bokstäver...
Ska försöka dra allt i korta drag..

I september mån trodde jag att mitt liv var påväg tillbaka, Det var det väl på sätt o vis då vi den 1 oktober fick det där beskedet alla så länge väntar på... Jag hade då gått ner 15 kg och stickan visade positivt.. JAG ÄR GRAVID!! .. Den glädjen jag o jesper kände då var extrem, Tyvärr var det inte många som delade den glädjen, och allt blev bara kattskit! ..
Dagen vi berättade detta för våra nära o kära ville jag ta livet av mig, av bebisen .. Jag ville inte mer.. Jag visste att det skulle bli tufft att fortsätta med så många negativa kommentarer som vi fick... Men vi gav inte upp!!!

Det är det viktigaste jag och jesper har... Att vi inte ger upp! Det är därför vi är så perfekta för varandra, så lika på så olika vis.

Visst var det ett orosmoment dethär med graviditet så nära inpå operationen osm jag var. Visade sig att jag blivit gravid ca. 2 veckor efter op.
Men jag har fått en kanon Barnmorska som verkligen lyser upp allt det mörka och lugnar ner mig..
Hela november och december gick åt till kontroller kändes det som ... Både hos vanliga BM och hos spec. mödrarvården inne på kvinnokliniken.. Minst ett möte i veckan för att se så att allt var okej, och det var det !

Jag har nu gått ner 30 kg sedan op. Stått stilla i en mån, men det är helt okej det med ! Våran lilla Dotter sparkar och har sig i magen och verkar leva livet! ..

I oktober sa vi dessutom upp kontraktet på huset vi hyrde då.
Dessvärre gick det inte som vi ville med det nya huset så det skapade lite kaos i våra liv. och stressen kom ifatt oss igen..
Vi fick ta tillbaka uppsägningen och väntade på ett nytt kontrakt som våra hyresvärder lovade oss .. ( det kom aldrig ).

Julen firades i lugn och ro med min mamma hemma hos oss. Jag fick min EFTERTJATADE bilbana. ( trodde jespers öron höll på att ramla av där ett tag av allt tjatet) . Nyårsafton bestämde vi klockan 14.00 att vi skulle åka upp till Motala för att fira med våra underbara vänner Elin och Mikael ute i Österstad. Och så fick det bli! .. En massa bebismys och tjejsnack, underbarare sätt går det inte att börja det nya året med! ..

Dessutom började jag och J att få lite panik, då vi fortf inte fått syn på något nytt kontrakt på huset och vi följde då lagen och valde att flytta. Den 26 Jan städade vi ut allt mög vi hade och lämnade in nycklarna. Vi tog vårt pick o pack o försvann helt enkelt..

Vi flyttade hem till min mamma och skrev oss som Bostadslösa. Katterna fick vi lämna iväg till underbara människor som kunde ta hand om de tills vi hittat något nytt...

Men paniken fanns i oss.. Hur fan skulle detta ordna sig ? Vi ska ju för fan ha barn i Juni mån!!!!!

Jo men visst, det har ju gtt bra... förutom att det är rätt mycket bråk ifrån De förra hyresvärdena osv. Så har vi fått en bostad, mitt ute i skogen.. Här ligger förvisso andra hus, men det är sommarstugor och alltså är det rätt folktomt här. men vi trivs! ..

Det är litet och mysigt, det gäller bara att komma i ordning ..

Som ni förstår så kanske saker börjar ordna upp sig, men det känns ändå som om vi är förföljda av oturen.. Den dyker upp konstant!

Idag är jag i vecka 24. ( 23+2 ) 116 dagar kvar till BF.. Alltså den 17 juni är våran fina dotter beräknad. Och det finns inget vi längtar mer efter just nu...

Hon ger oss den glädjen och den energin vi behöver för att orka med allt kaos,, Det låter lite klyché artat men det är för henne vi kämpar...

visst älskar jag och jesper varandra.. men jag tror ändå att vi hade gett upp för längesedan om vi inte hade haft våran familj att tänka på !!

Det var väl allt i korta drag.
Kommer nog att dyka upp lite mer här nu i fortsättningen antar jag ..
kommer iaf inte låta det ta så lång tid som nu ..

Puss o Kram

Kommentera inlägget här: