tankar utan ord

varför förstår du inte ...
Varför säger du aldrig emot ..

du lovar en sak, och gör en annan..
Och det är jobbigt och gör förbannat ont..

vissa stunder får jag en känsla av att det inte ens är mig du vill umgås med..
Du hittar undanflykter, du struntar i vad jag säger ...
Och framförallt du lovar utan att kunna hålla dina löften ...

Jag är trött på att alltid vara i andra hand.
Jag är trött på att aldrig blir tagen på allvar.
Jag är trött på detta ..

Du säger att du aldrig skulle kunna jobba ute hela veckan.
Du säger att det skulle vara jobbigt för mig då ?! att aldrig få träffa dig ..

Men jag kan lova dig .. Inget gör ondare än vad vi har det nu ...

Du åker hemifrån fyra på morgonen och ärhemma halv tio på kvällen, o sen går du o lägger dig vid tio ..
Jag får aldrig träffa dig ..
Det är ditt jobb. FINE ..
MEN, en arbetsdag är ändå bara 8 timmar , du är långt över tio timmar ..
Det är ditt egna val att jobba de extra timmarna, o du gör det var gång ..

Det gör ont att aldrig få lära känna dig .
Att aldrig få ha dig hemma på kvällarna, äta middag tillsammans, umgås, titta på tv tillsammans ..
Jag känner dig inte ..
O som det är nu, hade det inte spelat någon roll om vi bodde tillsammans eller inte ...

Det gör bara så ont att du var kväll ställer in alla planer, för att du ska jobba över ....


...

Kommentera inlägget här: